باورها و کاربردهای درمانی سنگ عقیق

باورها و کاربردهای درمانی سنگ عقیق

سنگ عقیق یکی از سنگ‌های تزئینی زیبا و خاص است که از آن برای انواع جواهرات استفاده می‌کنند. این سنگ قدمتی طولانی داشته و در ایران باستان هم توجه ویژه‌ای به آن شده است. نام سنگ عقیق توسط فیلسوفی یونانی به نام تئوفراستوس‌ (Theophrastus) اسم گذاری شد. او گوهری را در رودخانه‌ شبه جزیره سیسیل پیدا کرد و به آن نام عقیق (Agate) را نسبت داد. در گذشته برای ساخت وسایلی مانند کاسه و ظروف مختلف از سنگ عقیق استفاده می‌کردند.

در امپراتوری بیزانس کاسه‌هایی از جنس عقیق ساخته شده و در دوره رنسانس مردم علاقه زیادی به جمع آوری آن‌ها پیدا کردند. امروزه ظروف زیادی از این جنس در موزه‌ها نگهداری می‌شوند که احتمالا شروع ساخت آن‌ها به ابتدای قرن شانزدهم می‌رسد. در حال حاضر سنگ عقیق برای تزئین دستبند، انگشتر، گردنبند و گوشواره استفاده شده و تنوع رنگی آن به فرد اجازه می‌دهد رنگ متناسب با سلیقه خود خریداری نماید. طرح‌های مختلف سنگ عقیق به راحتی با هر استایلی ست شده و می‌توانید جذابیت بیشتری به لباس شما ببخشد. در ادامه قصد داریم به بررسی خواص آن بپردازیم، با ما همراه باشد.

خواص سنگ عقیق

سنگ عقیق دارای خواص مختلفی بوده که باعث محبوبیت آن بین بانوان و آقایان شده است.

  • اگر دچار استرس و اضطراب زیادی باشید، همراه داشتن سنگ عقیق به شما کمک خواهد کرد تا بر این استرس غلبه کنید.
  • سنگ عقیق از تغییرات سریع خلق و خوی جلوگیری می‌کند.
  • همراه داشتن سنگ عقیق اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد.
  • سنگ عقیق آرامش زیادی به فرد تزریق می‌کند. برای عملکرد بهتر معمولا توصیه می‌کنند که سنگ عقیق در کنار کریستال آمیتیست استفاده شود.
  • عقیق غم و ناراحتی‌ها را دور کرده و مانع چشم زخم می‌شود.
  • برخی معتقدند سنگ عقیق برای تقویت معده کاربرد داشته و می‌تواند تاثیر مثبتی بر قلب، مغز و دستگاه گوارشی بدن داشته باشد.
  • اگر فردی دچار سردردهای شدید است، سنگ عقیق به او کمک خواهد کرد تا درد خود را تسکین دهد.
  • همراه داشتن آن در دوران بارداری هم می‌تواند برای مادر مفید باشد.
سنگ عقیق

مطالعه بیشتر: استفاده از سنگ عقیق چه مزایایی دارد؟

انواع سنگ عقیق

سنگ عقیق بسته به رنگ خود در چندین نوع مختلف تقسیم بندی می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای خواص منحصربفردی هستند.

  • سنگ عقیق آبی: یکی از زیباترین سنگ‌های عقیق، سنگ عقیق توری آبی است که زمینه آن آبی بوده و بر روی آن خطوط سفید رنگی وجود دارد. این سنگ شما کمک می‌کند راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کرده و تاثیر بهتری بر روی فرد مقابل بگذارید. علاوه بر آن با کاهش استرس، آرامش زیادی به فرد هدیه می‌دهد. اگر جز افرادی هستید که در زندگی کاری یا تحصیلی خود احساس استرس و بی انگیزگی پیدا می‌کنید، این سنگ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
  • سنگ عقیق آتشی: سنگ عقیق آتشی به رنگ قهوه‌ای پررنگ بوده و برخی از مدل‌های آن به رنگ قرمز نزدیک‌تر هستند. سنگ آتشی برای افزایش خلاقیت و تقویت چاکراها موثر است.
  • سنگ عقیق خزه‌ای: اگر دوست دارید با طبیعت ارتباط بهتری پیدا کنید، سنگ عقیق خزه‌ای برای شما مفید خواهد بود. این سنگ از دل طبیعت آمده و می‌تواند باعث بهبود اتصال شما به دنیای اطراف‌تان شود.
  • سنگ شجر یا عقیق شجر: یکی از متفاوت‌ترین انواع سنگ عقیق، سنگ شجر یا عقیق شجر است. رنگ این سنگ معمولا خاکستری مایل به سفید بوده و داخل آن طرح‌هایی از درختان، حیوانات یا گل وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر جواهرات‌ می‌شود. همراه داشتن عقیق شجر به فرد کمک می‌کند تا بر روی هدف خود تمرکز کرده و انگیزه خود را از دست ندهد. علاوه بر آن باعث سازگاری بیشتر با محیط اطراف می‌شود.

چنانچه به دنبال تهیه جواهرات تزئین شده با سنگ عقیق اصل هستید، می‌توانید به وب سایت کارما مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.