ماشین ظرفشویی صنعتی چقدر آب مصرف میکند؟

ماشین ظرفشویی صنعتی چقدر آب مصرف میکند؟

ماشین ظرفشویی صنعتی چقدر آب مصرف میکند؟

ماشین ظرفشویی صنعتی یکی از تجهیزات ضروری در آشپزخانه‌های بزرگ است که بدون آن‌ها امکان تمیز کردن حجم زیادی از ظروف وجود ندارد. اگر شستن ظرف‌های کثیف در آشپزخانه‌های صنعتی توسط نیروی انسانی انجام گیرد، وقت زیادی صرف شده و امکان باقی ماندن لکه‌ هم وجود دارد اما در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، این مشکلات وجود نخواهد داشت. ماشین ظرفشویی صنعتی در هر چرخه حداقل می‌تواند 540 بشقاب را تمیز کرده و برای سرو غذا تحویل می‌دهد که نتیجه آن افزایش سرعت آماده کردن غذا در تعداد بالا است.

تفاوت مصرف آب در ماشین ظرفشویی خانگی و صنعتی

چنانچه رستوران شلوغی داشته و دوست دارید از کسب و کار شما به خوبی یاد شود، استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی را جدی بگیرید. در ماشین ظرفشویی صنعتی آب گرم در داخل ماشین باقی مانده و در هر چرخه استفاده می‌شود، در صورتی که در ماشین ظرفشویی خانگی آب گرم در هر چرخه تخلیه شده و دوباره برای چرخه بعد گرم می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که ماشین ظرفشویی خانگی مصرف آب بیشتری نسبت به مدل صنعتی دارد.

علاوه بر مصرف آب بیشتر در ماشین ظرفشویی خانگی، چرخه شست شوی آن نسبت به ماشین ظرفشویی صنعتی بیشتر بوده و اگر بخواهید تعداد زیادی از ظروف را با آن تمیز کنید، به زمان زیادی نیاز خواهید داشت. در ماشین ظرفشویی صنعتی معمولا بین 10 الی 15 دقیقه یک چرخه کامل می‌شود اما در ماشین ظرفشویی خانگی این چرخه به 30 دقیقه می‌رسد، با وجود اینکه ماشین ظرفشویی صنعتی ظرفیتی چندین برابر دارد.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی در چندین مدل عرضه می‌شود تا هر کسب و کار بسته به نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کند.

  • ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی: بزرگ‌ترین ماشین ظرفشویی، نوع ریلی است که برای نصب آن نیاز به فضای زیادی خواهید داشت اما در هر چرخه کوتاه 1200 بشقاب را تمیز می‌کند. این ماشین مانند یک اتاق کوچک است که به دو نوار نقاله مجهز شده است، بر روی نوار نقاله اول سبدهای ظروف کثیف جای می‌گیرد و با روشن شدن دستگاه، سبدها بر روی نوار نقاله حرکت می‌کنند تا ابتدا تمیز و سپس خشک شوند.
  • ماشین ظرفشویی صنعتی زیر کانتری: اگر رستوران متوسط یا کوچکی دارید، ماشین ظرفشویی زیر کانتری گزینه ایده‌آلی است. این دستگاه ظرفیت قابل توجهی داشته و از لحاظ ابعاد مشابه ماشین ظرفشویی خانگی است.
  • ماشین ظرفشویی صنعتی شیشه شور: برای شستن ظروف شیشه‌ای یا لیوان‌ها بهتر است از ماشین ظرفشویی شیشه شور کمک بگیرید. در این دستگاه فشار آب ملایم بوده و هیچ آسیبی به ظروف وارد نمی‌شود.
  • ماشین ظرفشویی صنعتی هود تایپ: کم مصرف‌ترین نوع ماشین ظرفشویی صنعتی، هود تایپ است که عملکرد فوق العاده‌ای داشته و برای رستوران‌های متوسط تا کوچک کاربرد دارد.

مدت زمان چرخه آبکشی در ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی
استفاده از ماشین ظرفشویی

همانطور که اشاره شد در ماشین ظرفشویی صنعتی سرعت آبکشی بالا بوده و می‌توان در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از ظروف کثیف را تمیز کرد. در ماشین خانگی برای شستن ظروف باید 30 دقیقه زمان صرف کنید اما در ماشین ظرفشویی صنعتی، مدت زمان هر چرخه 10 الی 15 دقیقه است. در ماشین ظرفشویی نظیر ماشین ظرفشویی ریلی، عملیات خشک کردن ظروف هم با سرعت انجام گرفته و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی غذا سرو کنید.

مصرف آب ماشین ظرفشویی صنعتی

اگر از ماشین ظرفشویی خانگی استفاده می‌کنید، احتمالا می‌دانید که مصرف آب این مدل حدودا 10 لیتر است اما در ماشین ظرفشویی صنعتی، با وجود ظرفیت چندین برابر، مصرف آب حدودا 3 الی 4 لیتر است. با این ماشین ظرفشویی می‌توانید در هزینه‌های جانبی رستوران صرفه جویی کرده و در عین حال با صرفه جویی در مصرف آب، به حفظ محیط زیست کمک کنید.

جهت سفارش انواع ماشین ظرفشویی صنعتی، یخچال صنعتی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی میتوانید از طریق تماس در سلکو تجهیز با ما در ارتباط باشید و اگر نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.