تاثیر هدایای تبلیغاتی بر شناخت برند و افزایش وفاداری مشتریان

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر شناخت برند و افزایش وفاداری مشتریان

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر شناخت برند و افزایش وفاداری مشتریان

اگر یک کسب و کار را اداره می‌کنید، کلید موفقیت شما این است که برند خود را در ذهن مشتریان بالقوه و فعلی حک کنید. چنانچه نام تجاری شما به یاد ماندنی و قابل تشخیص باشد، مطمئناً کسب و کار شما از بسیاری جهات سود خواهد برد؛ به همین دلیل یافتن بهترین استراتژی بازاریابی که باعث افزایش آگاهی برند شود، اغلب دشوار است. یک راه عالی برای معرفی برند و افزایش آگاهی آن، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی را می‌توان با لوگو و شعار برند سفارشی و به صورت رایگان بین مخاطبان هدف توزیع کرد.

برخی از هدایای متداول که توسط شرکت‌ها برای تبلیغ برند استفاده می‌شود، خودکار تبلیغاتی، کیف و کاور، لیوان تبلیغاتی یا پیراهن تبلیغاتی است. بسته به ترجیحات خود، شما این آزادی را دارید که انتخاب کنید کدام هدایای تبلیغاتی برای برند شما ایده آل هستند. مهم نیست که چه انتخابی می‌کنید، در هر صورت با کمک راه‌های زیر می‌توانید شناخت برند را افزایش دهید.

به مخاطبان خود هدیه‌ای مفید ارائه دهید

اگر هدیه رایگان شما مفید باشد، شخصی که آن‌ را دریافت می‌کند بیشتر با کسب و کار شما ارتباط برقرار می‌کند؛ به همین دلیل اقلامی مانند لیوان و خودکار جزو انتخاب مورد علاقه برندهایی بوده که به دنبال توزیع هدایای تبلیغاتی هستند. این دو هدایای بسیار مفیدی بوده و بیشتر افراد به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. هدیه دادن اقلامی از این دست فرصتی برای برند ایجاد می‌کند تا برای مدت زمان طولانی‌تری در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

هدایای تبلیغاتی
تاثیر هدایای تبلیغاتی بر کسب و کار

هدایای تبلیغاتی در دسترس هستند

امروزه بیشتر ارتباطات مردم از طریق پلتفرم‌های دیجیتال صورت می‌گیرد. به عنوان مثال برخی از افراد به جای مبادله کارت ویزیت خود، اطلاعات را در دستگاه‌های تلفن همراه و از طریق شبکه‌های اجتماعی خود رد و بدل می‌کنند. در این میان برندی که هدیه‌ای ملموس را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، بیشتر در خاطر می‌ماند. دادن هدیه فیزیکی به مشتریان فعلی یا بالقوه که می‌توانند شخصاً از آن استفاده کنند، تجربه متفاوتی خواهد بود.

از رقبا پیشی بگیرید

ایده خوبی است که بدانید رقبای شما چه نوع امتیازات رایگانی را به مشتریان یا مخاطبان خود می‌دهند. با این اطلاعات شما این شانس را خواهید داشت تا کاری متفاوت انجام داده و نسبت به رقبا متمایز شوید. به عنوان مثال اگر اکثر برندها لیوان و خودکار را با برند خود هدیه می‌دهند، می‌توانید از هدایای خاص‌تری استفاده کنید تا توجه افراد به سمت شما جلب شود. در این شرایط هدیه دادن لیوان تبلیغاتی یا تقویم رومیزی با طراحی جذاب می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

نگرش مثبتی نسبت به برند خود در ذهن افراد ایجاد کنید

ایجاد برداشت اولیه مثبت در بازار آسان نیست. با توجه به سطح بالای رقابت در همه زمینه‌های کاری، اکثریت مخاطبان هدف شما ممکن است فکر کنند که برند‌تان یکی از برندهای معمولی است اما هدایای تبلیغاتی می‌توانند با ایجاد یک نگرش مثبت، باعث افزایش فروش و شناخت برند شوند. بیشتر مردم دریافت محصولی مفید و رایگان مانند هدایای تبلیغاتی را دوست دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید به طور مؤثر با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، باید چند هدیه رایگان برای آن‌ها تهیه کنید. می‌توانید در مراسم افتتاحیه یا زمانی که می‌خواهید به مشتریان نشان دهید که برای شما ارزشمند هستند، چنین هدایایی تقدیم کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که تأثیر مثبتی بر روی مخاطبان خود گذاشته‌اید.

هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی

چرا هدایای تبلیغاتی روشی موثر در شناخت برند هستند؟

اشکال سنتی تبلیغات ممکن است به اندازه گذشته موثر نباشد اما هدایای تبلیغاتی بیشتر از شکل معمولی تبلیغات ماندگاری دارند. مردم تمایل دارند هدایای تبلیغاتی را برای مدت طولانی‌تری نگه دارند، که این موضوع می‌تواند به طور موثر آگاهی برند را افزایش دهد. یک دفترچه یادداشت یا خودکار با لوگوی شما بسیار بیشتر از تبلیغ در مجلات دیده می‌شود. اگر انتخاب هدیه تبلیغاتی به درستی انجام شود، به ایجاد تأثیر خوب و ماندگار بر روی مشتریان احتمالی کمک زیادی خواهد کرد. شخصی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده است، اگر در آینده به خدمات یا محصول شما نیاز داشته باشند، برندتان یکی از شرکت‌هایی خواهد بود که به آن فکر خواهند کرد.

علاوه بر این هدایای تبلیغاتی محصولات ملموسی هستند که اثری ماندگار بر گیرنده می‌گذارند. با گذشت زمان می‌توانند بر کسب و کار شما تأثیر گذاشته و جایگاه شما در بازار را تثبیت کنند. هدایای تبلیغاتی برای همه اقشار جامعه جذاب است؛ در نتیجه فرقی ندارد جامعه هدف شما چه افرادی هستند؛ در هر صورت اثرگذار خواهد بود.