پرکاربردترین سنگ شکن‌های خطوط خردایش

سنگ شکن کامالیا

اولین قدم برای استفاده از مواد معدنی استخراج شده از معادن، خردایش و دانه بندی آن‌ها است که با کمک تجهیزاتی مانند سنگ شکن و آسیاب صورت می‌پذیرد. مواد معدنی پس از استخراج از معادن روباز و زیر زمینی، باید با طی کردن فرآیندی به قطعات کوچک تبدیل شوند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. در این مراحل علاوه بر خرد کردن سنگ‌ها، ناخالصی‌های موجود در آن ها هم جدا می‌گردد. بسته به نوع ماده معدنی، خطوط خردایش نیاز به دستگاه‌هایی مختلف خواهند داشت که هر کدام از آن‌ها ظرفیت و توان متفاوتی دارند.

هر ماده معدنی پس از ورود به داخل سنگ شکن رفتار منحصربفردی را نشان می‌دهد، برخی با کوچکترین ضربات پودر شده و برخی دیگر به قدری سخت هستند که با هر سنگ شکنی نمی‌توان آن‌ها را به قطعات کوچک تبدیل کرد. برای حل این موضوع، سنگ شکن‌های مختلفی در بازار وجود دارند و هر خط تولید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. از جمله پرکاربردترین انواع سنگ شکن می‌توان به سنگ شکن ضربه‌ای، سنگ شکن هیدروکن و سنگ شکن فکی اشاره کرد.

سنگ شکن فکی

اولین سنگ شکنی که در خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ شکن فکی است. این سنگ شکن از دو فک ثابت و متحرک برای خرد کردن سنگ‌ها کمک می‌گیرد و سنگ‌ها پس از ورود به دستگاه، با فشار وارده از سمت فک‌ها به قطعات ریزتر تبدیل می‌شوند. خود سنگ شکن فکی به دو دسته سنگ شکن فکی تک بازویی و سنگ شکن فکی دو بازویی تقسیم می‌گردد که نوع دو بازویی برای سنگ‌های بسیار سخت و نوع تک بازویی برای سنگ‌های سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ شکن ضربه‌ای

یکی از سنگ شکن‌های کاربردی در تمامی خط تولیدها را می‌توان سنگ شکن ضربه‌ای یا کوبیت دانست. در این سنگ شکن، مواد پس از ورود به داخل دستگاه به سمت روتور هدایت می‌شوند. روتور سنگ شکن ضربه‌ای از 2 تا 6 ردیف چکش تشکیل شده که این چکش‌ها با ضربه زدن به سنگ، آن‌ها را کوچک کرده و سپس به سمت سندان داخلی پرتاب می‌کنند. در داخل سندان بغل بند و چکش‌هایی نصب شده‌اند که با ضربه زدن به سنگ‌ها، باعث خرد شدن آن‌ها می‌شوند و پس از اتمام فرآیند، سنگ‌های کوچک را به سمت خروجی دستگاه می‌فرستند. سنگ شکن ضربه‌ای به دلیل ظرفیت و توان بالا، کیفیت بالای بدنه، تعویض آسان قطعات در خط تولید صنایع زیادی استفاده می‌شود و نقش مهمی در کارخانجات تولید شن و ماسه و آسفالت ایفا می‌کند.

سایر مقالات کامالیا:

صنعت راهسازی در ایران

سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن (гидрокон) در مرحله اولیه یا ثانویه خط تولید قرار گرفته و توانایی کوچک‌ کردن سنگ‌های بسیار سخت را دارد. در این سنگ شکن وظیفه خرد کردن سنگ‌ها بر عهده منتل و کانکیو آن است و مواد ورودی با بسته شدن فاصله بین این دو قطعه، به تیکه‌های ریزتری تبدیل می‌گردند. ظرفیت این سنگ شکن بالا است و قطعات با کیفیت آن مانع از خرابی زودهنگام دستگاه خواهند شد؛ به همین دلیل استفاده از آن در خط تولید می‌تواند صرفه اقتصادی برای کارفرما داشته باشد.

سنگ شکن‌های ماسه ساز

سنگ‌شکن های ماسه ساز دوطرفه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود اما پرکاربردترین نوع آن سنگ شکن راک‌اند‌راک است. در این سنگ شکن هیچ چکش یا بغل بندی باعث خرد شدن سنگ‌ها نمی‌گردد بلکه سنگ‌ها پس از برخورد با یکدیگر، تغییر سایز می‌دهند. خروجی ماسه ساز‌ها معمولا سنگ‌هایی با اندازه بین 0 تا 6 میلی‌متر است و برای تولید شن و ماسه از آن‌ها کمک می‌گیرند.

برای خرید انواع سنگ شکن و قطعات یدکی آن‌ها می‌توانید به سایت نوین کراشر مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید، با شماره تماس‌های ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه شود.