انگشتر فیروزه را در کدام دست کنیم بهتر است؟

انگشتر فیروزه

انگشتر فیروزه، به عنوان نمادی از زیبایی، معنویت و فرهنگ ایرانی، از دیرباز در میان ایرانیان رواج داشته است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که انگشتر فیروزه را در کدام دست باید کرد؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی از جمله:

  • اعتقادات و باورهای فرد: برخی افراد بر اساس احادیث و روایات، انگشتر فیروزه در دست راست را ثواب می‌دانند. در حالی که برخی دیگر بر اساس طب سنتی، آن در دست چپ را برای سلامتی مفیدتر می‌دانند.
  • جنسیت: معمولاً انگشترهای فیروزه مردانه با نگین‌های بزرگتر و انگشترهای فیروزه زنانه با نگین‌های کوچکتر برای خانم‌ها مناسب‌تر هستند.
  • فعالیت‌های روزمره: اگر در طول روز با دستانتان کار می‌کنید، بهتر است انگشتر فیروزه را در انگشتی کنید که احتمال آسیب دیدن آن کمتر باشد.
  • سایز انگشتر: انگشتر فیروزه باید به راحتی در انگشت شما قرار بگیرد و نه آنقدر تنگ باشد که باعث اذیت شما شود و نه آنقدر گشاد باشد که احتمال افتادن آن وجود داشته باشد.

در ادامه، به بررسی برخی از نظرات و باورهای مختلف در مورد انگشتر فیروزه در دست راست یا چپ می‌پردازیم:

طب سنتی:

در طب سنتی ایران، معتقدند که انگشتر فیروزه در دست چپ، به دفع انرژی‌های منفی و جذب انرژی‌های مثبت کمک می‌کند. همچنین، به دلیل نزدیکی به قلب، فواید بیشتری برای سلامتی جسم و روح خواهد داشت.

احادیث و روایات:

در برخی احادیث و روایات، انگشت سبابه دست راست به عنوان سنت و عمل نیکو توصیه شده است. و همچنین برای دفع بلا و افزایش معنویت و ایمان مفید دانسته می‌شود.

انگشتر فیروزه را در کدام دست کنیم بهتر است؟

انگشتر فیروزه را در کدام دست کنیم بهتر است؟

منبع:

https://beautybloger.ir/which-hand-is-it-better-to-wear-turquoise-ring