فیروزه رگه طلایی چیست؟

سنگ فیروزه رگه طلایی

اگر یک سنگ فیروزه از دوستتان هدیه گرفته باشید، بهتر است همیشه آن را همراه خود داشته باشید زیرا این سنگ شما را از انرژی منفی دور کرده و شادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. سنگ فیروزه (turquoise) یکی از نمادهای دوستی بوده و آرامش را به صاحب خود هدیه می‌دهد. نام turquoise از زبان فرانسوی گرفته شده و به معنای سنگ ترکی است زیرا در گذشته تاجرانی که فیروزه را از معادن آسیای مرکزی به اروپا می‌آورند، از ترکیه رد شده و به همین دلیل نام سنگ ترکی را به آن نسبت دادند؛ تجار ونیزی هم اغلب این سنگ را از بازارهای ترکیه خریداری می‌کردند.

تاریخچه سنگ فیروزه

برای هزاران سال، فیروزه در همه فرهنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته و به عنوان نمادی از خرد، اشراف و قدرت جاودانگی شناخته می‌شد. در میان مصریان باستان، ایرانی‌ها، چینی‌ها، آزتک‌ها و اینکاهای آمریکای جنوبی و سرخپوستان آمریکای شمالی، فیروزه در تزئین وسایل مختلف و جواهرات به کار گرفته می‌شد و علاوه بر آن سربازان برای محافظت خود در برابر خطر مرگ، سنگ فیروزه‌ای را همراه خود به میدان جنگ می‌بردند. سنگ فیروزه از 6000 سال قبل از میلاد در آسیا پیدا شده است و مصری‌ها هم این سنگ زیبا را در 3200 سال قبل از میلاد در معادن سینا استخراج کردند. مردم ناواهو معتقد بودند که سنگ‌های فیروزه تکه‌هایی از بهشت ​​هستند که به زمین افتاده‌اند. جالب است بدانید که نقاب مرگ توت عنخ آمون با فیروزه پوشانده شده بود، مانند ماسک‌های موزاییکی که به خدایان و آخرین فرمانده‌های آزتک‌ها اختصاص یافته بود.

سنگ فیروزه رگه طلا

خواص فیزیکی سنگ فیروزه

فیروزه یک سنگ قیمتی بسیار منحصر به فرد است که ظاهر ماتی دارد. این سنگ در انواع سایه‌های آبی و سبز موجود بوده و بسته به معدن هر سنگ، ظاهر متفاوتی دارند. فیروزه دارای تحمل فشار متوسطی است و نمی‌تواند مقاومت زیادی در برابر عوامل بیرونی از خود نشان دهد. متخلخل بودن سنگ فیروزه به این معنی است که به راحتی تحت تأثیر روغن‌ها و مواد پاک کننده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل سنگ‌های فیروزه را نباید با چیزی غیر از آب شست. برای جلوگیری از خراشیدگی فیروزه، باید مراقب برخورد وسایل تیز با سطح آن باشید.

رنگ فیروزه

همانطور که اشاره شد سنگ فیروزه می‌تواند در سایه‌های مختلف آبی یا سبز باشد و گاهی اوقات بسته به شرایط خاص محیط معدن، بر روی آن رگه‌های طلایی یا مشکی وجود دارد. گران‌ترین نوع سنگ فیروزه، سنگ فیروزه عجمی است که به صورت یکدست آبی بوده و هیچ رگه طلایی بر روی آن وجود ندارد. برخی وجود رگه رنگی را انتخاب کرده، در حالی که برخی دیگر سنگ‌های تک رنگ را ترجیح می‌دهند. بهترین رنگ فیروزه‌ای، رنگ مایل به آبی است و رنگ‌های مایل به سبز چندان با کیفیت نیستند. فیروزه ممکن است گاهی با مالاکیت سبز یا کریزوکولا مخلوط شده و باعث ایجاد سنگ‌های قیمتی خالدار آبی و سبز شود.

سنگ فیروزه رگه طلایی

سنگ فیروزه رگه طلایی چیست؟

یکی از زیباترین سنگ‌هایی که از دل معادن نیشابور استخراج می‌‌شود، سنگ فیروزه رگه طلایی است. این سنگ در دسته سنگ‌های فیروزه شجری جای گرفته و با ظاهر منحصربفرد خود، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. رنگ پس زمینه این سنگ، رنگ خاص فیروزه است اما به جای یکدست بودن رنگ سنگ، رگه‌های طلایی بر روی آن نقش بسته‌ که جذابیت آن را دو چندان می‌کند. از سنگ فیروزه رگه طلایی می‌توان برای تزئین انواع جواهرات نظیر انگشتر فیروزه، دسبتند فیروزه و گردنبند فیروزه استفاده کرد.

خرید سنگ فیروزه رگه طلایی

با توجه به محبوبیت سنگ فیروزه در بازار خرید و فروش جواهرات، نمونه‌های تقلبی آن هم وارد بازار شده است که برخی از افراد بدون آگاهی از اصل یا فیک بودن سنگ فیروزه، آن را خریداری می‌کنند. برای اینکه مطمئن باشید سنگ فیروزه اصل خریداری می‌کنید، می‌توانید به فروشگاه کارما مراجعه کنید. فروشگاه فیروزه کارما انواع سنگ فیروزه نیشابور را با قیمت مناسب به شما ارائه خواهد داد.